20120702

Sakit itu!

  ..السلام عليكم 



berjauhan itu memang perlu.Banyak perkara yang ain timba dari pengalaman tersebut.kehidupan ini lebih lengkap jika kita saling melengkapi.jika kita lalai ada orang yang mengingati serta menegur atas keterlanjuran kita begitu sebaliknya.

begitu lah jika kita sakit ada yang menyokong,memberi semangat serta mengambil berat atas kesakitan yang kita alami.ziarah menziarahilah orang yang sakit untuk menggembirakan mereka dikala mereka sedang kesakitan.

sakit itu jangan dianggap musibah tetapi anggapalah sebagai tanda sayang ALLAH kepada kita untuk menyedarkan diri kita sendiri atau orang disekeliling kita.

setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.disitulah kita perlu membuka seluas-luasnya pemikiran kita dan jangan terlalu menghimpitkan pemikiran  dengan pemasalahan kita.pandanglah nikmat yang luas jangan fokus hanya kepada musibah (masalah) yang dialami.

p/s :syukur atas nikmat (sihat) yang diberikan!

4 comments:

nanad said...

Syukur Alhamdulillah :')

Unknown said...

Syukur atas segala nikmat NYa :)

Tinta Lana said...

Alhamdulillah..

Antara nikmatnya yang paling besar..bila kita dikurniakan tubuh badan,minda yg sihat n cerdas.. dgn keadaan tu, kita diizinkan untuk buat macam2 kan ain? termasuklah menulis blog ni.. :)

tupperware_merah said...

alhamdulillah.. dengan izinNya juga la gua akhirnya dapat menjejakkan tapak muka comel gua ni kat blog lu. :)