20120505

sambungan K.C.B??




...السلام عليكم



ain kagum dengan perfileman ketika cinta bertasbih.
sebuah filem islamik dari Indonesia.

pertemuan serta jodoh yang unik yang ditentukan oleh ALLAH.

yang juga berlaku diantara kita.sepertimana yang berlaku antara azam dan anna.
sujud syukur seorang hambanya (anna) kerana telah dipertemukan
semula dengan jejaka yang pernah singgah dihatinya (azam)
.
.
.
> K.C.B special ramadhan<



kisah sambungan dari filem K.C.B.
kisah yang menyayat hati dimana wasiat seorang bapa yang harus ditunaikan
disebabkan faktor2 tertentu yang menguatkan lagi wasiat tersebut.

wasiat tersebut menyuruh azam mengahwini seorang wanita.
anna redha dengan wasiat tersebut dan menyuruh azam untuk menunaikannya.
tapi ujian datang silih berganti bagi menguji iman sesorang.
dan itu berlaku dalam rumahtangga Azam dan Anna.

agak-agak korang tertunai tak wasiat tersebut?


.
.
.


sinetron sujud ke sujud.
ain baru selesai tengok 2 hari lepas.


sinetron ni juga sambungan dari K.C.B special ramadhan.
cerita ni lebih fokus kepada rumahtangga ustaz Illyas dan Husna (adik azzam).

disebabkan kesakitan anna (sakit jantung) menyebabkan ibu mertua nya tidak nampak kebahagiaan
anaknya.tetapi melihat bebanan yang terus menerus untuk menanggung kos perubatan Husna.

tekanan untuk Illyas dimana perlu memilih ibunya atau isterinya.
 pilihan ustaz illyas??

harap ada sambungannya.
best sangat sebab tengok cerita yang berkisahkan nilai keislaman.
dulu kat rumah ain dapat channel RCTI dan SCTV.tapi sekarang kadang terang kadang blur,
so,ain tengok kt youtube je.
banyak lagi kisah menarik dalam setiap ceritatu,tapi tak mampu nak tulis kesemuanya.



6 comments:

Tinta Lana said...

Assalammualaikum ain.. :)

Hurmm..dua2 lana belum tgk lagi,hihihi.

ABU said...

mesti syok layan sinetron macam ni kan..hehehehe
lagi bagus drpd Nada cinta :)

iera wahira said...

xtgk pown cter nie...
sinetron tp klu cter islamik seronok tau...

hazfee said...

ooo citer KCB ni bersambung2 ye? hehe.x pernah tengok :)

ain soofiyah said...

waa... ad smbungan rpenye.. hehe

LydSunshine said...

Belum berkesempatan nak tgk lagi kedua-duanya. InsyaAllah suatu hari nanti akan tgk.