20111129

hero?best ke?

Assalamualaikum.
all readers and blogger.korang pernah tak baca buku  HERO
.
.
.
.



karya 
hilal asyraf



BLOG HILAL ASYRAF



ain tertarik dengan jalan cerita yang disampaikan.

Amir Faheem bin Amir Muiz yang digelar Afam.seorang yang tidak taat pada agama,suka bersosial,pentegar rokok dan tidak mendirikan solat,

pada masa yang sama,dia juga seorang HERO di kota raya angsana. berusaha membasmi syaitan bertopeng yang menguasai negara.tetapi usaha beliau sia-sia dengan peristiwa yang terjadi kepada HERO.

datang Afeefah Husna,yang terpaksa diambilnya sebagai isteri.sikapnya begitu kontra dengan sikap Afam.

berlaku kemalangan yang mengecewakan Afam dan dia mendapat kecederaan yang teruk.luka di jiwanya lebih parah berbanding fizikal.dalam proses pemulihannya,dye melalui proses tarbiah daripada kehidupan sekelilingnya.husna banyak membantu afam dalam tempoh proses tarbiah tanpa jemu.

akhirnya,bangkit lah HERO yang kuat bukan sahaja luaran tetapi jiwanye.



p/s;perubahan hero merupakan 1 penghijrahan yang tidak diduga
      orang sekeliling banyak membantu hero dalam pelbagai faktor
      proses tarbiah itu penting dalam kehidupan seharian
      jangan lupa untuk memilikinya,rugi tau kalau takde!


      hero boleh kenapa kita tidak!
      

4 comments:

Mohd Zakwan said...

membaca sinopsisnya kat atas, memang tertarik untuk baca novel tu sampai habis! Ain..nak pinjam buku tu boleh ? :D
Blog Mohd Zakwan :)

ain farahin said...

mohd zakwan:

hee~dtg ar cni

Fatin Nadia said...

laa... hilal asyraf ni tulis buku jugak eik.. baru tau.. hee.. hanya pernah dengar nama dia..

~~macam best je novel ni..:)

ain farahin said...

mmg best pun bku ni..bgi ain sesuai gan jiwa remaja.

fatin nadia:try ar baca!